first look

Thursday 23 June 2011

Pakej : Bercuti Sambil Bekerja - Jimat Kos


Hey sume.. Dah lame saya xupdate ini blog.. Buzy ckit ma lately.. Now, baru la ade mase nak update.. Ini pun curi2 mase.. Nie aku baru lepas balik dari sabah.. Nak kongsi pengalaman cikit gn korg yang membace..

Aku pegi sabah nie under company.. Company tmpt aku keja nie ade event kt sabah.. So, aku kne pegii.. Bfore pegi aku tanye bos aku..
Aku : Kite pergi sabah bile ea?
Bos aku : Kite pegi 16hb jun hari jumaat, Jam 6.45pgi (sebenarnye hari kamis 16 jun tu)


Aku dgn xtgk clendernye teruz set pegi hari jumaat.. haha.. Padehal tiket hari kamis.. So, aku gn bos aku pun terlepas la flight... Mane tak nyee.. Kiteorg engtkan hari jumaat.. So, kamis pagi2 tu aku dapat cll.. Partner bos aku cll..

Partner bos aku : Aimie, kamu kt mane?
Aku : (dlm keadaan mamai tgh tido) Saya kat ats katil.. Sape nie cll pagi2?
Partner bos aku : Akak nie partner bos kamu. Flight kite jp lgi.. Kamu xpergi ke?
Aku : (teruz aku bgun bukak lampu tgk clender) Hah, tapi En. ** cakap hari jumaat.. So, mcm mane....

Aku pn cll la bos aku pagi2 bute tu... At last, bos aku tpkse beli tiket lain jam 5.10ptg baru la kiteorg pegi.. Haha.. Pangalaman yang agak lucu lah bagi aku...

Sampai je disabah.. Aku teruja tgk pemandangan dye.. So beautifull.. Aku pergi 4days and 3nights.. So, kami menginap di court yard hotel.. At 1borneo.. Hari jumaat and sabtu aku ade seminar lah.. Kena sattlekan kerja. So, xdapat berjalan sangat.. Juz sempat pergi mall and jalan kt centerpoint.. Mase aku nak tunggu cab, Kiteorg spegi lah kat pondok polis kt area situ.. Bos aku nie peramah.. So, dye tegur polis tu.. And ade sorg polis tu offer tuk bawak kiteorg jalan2 mase last day nanti.. Sbb flight petang.. So, mmg ade mase lah pun..

Tibe hari ahad.. Huh!! Bez gile.. aku suke sangat pemandangannye.. Rase tenang... Tak boleh aku cakap gn kate2.. Korg tgk lah sendiri okey  pic2 nie...

 Inilah pemandangan gunung kinabalu.. Memang sejuk kat sini.. Xperlukan aircond okey... And xperlulah pergi oversea...

Ini pula bos aku, partner dye and aku..  Kenangan kami bertiga otw nak ke gunung kinabalu...

Ini, club golf di puncak bukit.. Memang lawa tempatnye.. Resort dye mmg bez.. Yang penting sejuk.. hahaa

kat sini tempat air terjum.. Mmg sejuk lah air dye kalau korg nak mandi.. Mcm berendam dlm ais rasenye...


Belakang aku nie pokok yang hanye terdapat kat sane.. aku lupe ape nme dye.. Menarik kan....

Tengok lah pemandangan gunung kinabalu.. Tenang rasenye kalau korg dapat rasekan... Dan memang cantik... Tak menyesal aku pergi...

Ape pendapat korg.. Bez x? seiuz aku cakap.. Orgg2 sabah kaya2.. Setaraf gn KL aku rase.. Rumah dyeorg kt sane pun boleh tahan besarnye.. Kereta jangan cakap lah.. Banyak lagi tempat menarik kt sabah nie korg leh pegi.. Pantai dye.. Itu aku xsempat pergi.. Insyaallah.. Ade mase lagi aku nak pergii... Inilah yang dikatekan jimat.. Kerja sambil bekerja.. Nanti bile aku dh abis blaja aku nak kerja wt event mcm nie lah.. Banyak pengalaman aku dapat.. Hopefully.... So, pade siape2 yang nak pergi oversea tu aku suggestkan korg baik korg pergi sabah dlu.. Sbb memang menarik tempatnye.. Sesuai tuk yang mencari ketenangan..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...