first look

Friday 22 April 2011

Kenapa Hati Perempuan Selalu Dipermainkan??

Lelaki zaman sekarang ini.. Susah betul nak cari yang betul2 ikahlas dengan kita.. Boleh dikatakan hanya 30% je lelaki kat Malaysia nie yang betul2 setia.. Yang lain... Hampeh.. Ok.. Mari kita senaraikan apa punca2 yang perempuan ni mudah ditipu dan dipermainkan..


1. Hati Perempuan Ni Lembut Macam Kapas
Betulkan.. Hati perempuan ni lembut sangat dan mudah cair dengan lelaki.. Mungkin telah ditakdirkan kot sifat perempuan ni hatinya lembut.. Sebab tu la lelaki suke mengambil kesempatan dalam peluang yang terbuka luas untuk mempermainkan perempuan.. Korg ni xade rase bersalah ke ha?? Pk la kalau hati korang pulak dipermainkan.. Baru taw.. Padan muke!! So kepada gadis2 diluar sana keraskan la hati anda supaya tidak mudah dipermain oleh lelaki

2. Mudah Memberikan Kepercayaannya
Perempuan ni kalau dia da sayang seseorg tu dia akan betul2 sayang.. Sebab sifat sayang dalam diri wanita ni tinggi dan apabila sayang mereka telah tinggi mula kepercayaan pada lelaki itu muncul. So, mereka terlalu mumpercayai bf nye.. Apabila awek2 mereka memberikan kepercayaan pada mereka mulalah lelaki ni mengambil peluang.. Tak salah sekali sekala kita meragui pasangan kita kan.. Tapi tidak boleh dinafikan.. bila da sayang.. mane kita sedar semuanya.. Bila da sayang, kita pn percaya bf kita 100%.. Xboleh sebenagnya.. Sebab aku penah lalui sume nie.. So aku xnk kaum sejenis aku dipermainkan.. Sbb sakit sangat rasenya...

3. Perempuan Ni Kalau Dia Dah Sayang Dia Sanggup Lakukan Apa Saja
Ni lagi satu kelemahan perempuan.. Ada tu bila da sayang sanggup serahkan jiwa raganya sedangkan bf korg tu belum tentu jdi husband korg.. Bayangkan korg couple 8,9 tahun.. Sti mcm2 da buat kn.. Tibe2 korg break.. Mane maruah wanita korg.. Kita kalau couple kite kne jage batas2.. Ade sorg kwn lelaki aku pnh ckp.. ' Lelaki ni kalau betul2 sayangkn gadis ni dia xakn sentuh gadis ni sebab dia ade ase hormat pada gadis yg dia sayang.. Dia akn tunggu sampai malam pertama... Masa tu.... Paham2 sendiri suda...' So gadis2 diluar sana pk la ehh.. Belum terlambat kalau korg nk berubah.. Jangan sampai perut da kembong... Sian parents korg.. Mcm gambar ni...


Bila da jadi mcm ni mula la pembuangan bayi yang berleluasa.. Sian gile baby2 comel yg tak berdose  tu.. Sanggup kn buat anak sendiri mcm tu.. Teruk!! Jage maruah korg.. Pertahankan Hak Korg ok...

4. Lelaki angap gadis2 ni juz untuk suke2
Percaya tak? Susah kan sekarang ni nak cari lelaki yang betul2 sayang dan setia pada kita.. Kebanyakkan lelaki sekarang pk nak enjoy je keje.. Kadang2 tu ada yang da bagi kita harapan then kita dah mula sayang kan dia, dia mula permainkan kita.. Itu la lelaki... Kejam!! (tapi xsemua..) Tak tahu nk hargai GADIS.. Bende ni da pernah terjadi pada aku.. Seseorang memberi aku harapan.. Dia kekuatan utk aku.. Dia support aku utk berubah.. Dia selalu ada bila aku perlukan seseorang.. Tapi.... Tak tahu la ape yang dia nak sebenarnya... Mungkin ada hikmah tuk aku atas semua ni.. Walaupun sampai sekarang aku xdpt lupakn dia.. Dia sentiase dihati aku.. Pada gadis2 kt luar tu.. Kalau korg da dapat lelaki yang betul2 hargai korg, jaga la baik2...

Cukup la ini dlu.. Yang lain korg pk la sendiri ok.. Korg akan jadi lebih matured bila banyak pengalaman korg tempuh.. Aku pun xla banyak pengalaman sangat.. Yang penting korg perlu pandai uji pasangan korg tu dan korg kena kuat pertahankan hak korg.. Ok...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...