first look

Wednesday 1 June 2011

Lembut Macam Kapas... Bile Boleh Jadi Keras Macam Batu??


Inilah sifat kaum perempuan.. Lelaki hanye pkir gurl nie lemah and mudah dipermainkan.. Tapi xsume gurl berhati lembut mcm kapas.. Ade jugak gurl yang hati dy keras mcm batu.. Kenape dyorg boleh keraskan hati dyorg jadi mcm batu ? Kenape gurl lain and aku sendiri xboleh keraskan hati nie mcm batu ?? Susah sgt ke?? Xtaw la.. Kadang2 aku rase diri aku nie "pandai sgt kot" sbb mudah percaya org, mudah bagi peluang utk org and mudah buka hati untuk org... So, senang je kalau laki nak tipu aku..

Kan bez kalau hati aku nie keras.. Mmber baik aku sendiri cakap..
'Mie, U nie terlalu lembut hati.. Org senang nak pijak u nti.. U mudah bagi pluang tuk org.. Nanti hati u sendiri akn tanggung sakit.. I syg u.. I xnk org permainkan u lagi.. I xnk org sakitkan hati u lagi..." Mmber aku nie gurl taw!! Aku mmg rapat gile gn dy!!
Kadang2 aku terpikir.. Betul ape yang mmber aku cakap tu.. Sampai bile aku nak biarkan org sakitkan hati aku.. Sampai bile aku nak biarkan org permainkan hati aku?? Tapiii... Aku mmg susah nak jth hati kt org.. Tapii bile aku dh jatuh hati aku akn betul2 jadi syg org tu smpaikan aku sngup biarkan org sakitkn hati aku, biarkan org permainkan hati aku.. Ini sume pengalaman aku slame ini.. And, aku xtaw smpai bile sume nie berakhir.. Sampai bile aku akan jumpe laki2 yg mcm nie.. And bila aku boleh bersame dgn laki2 yang betul2 jujur syg aku and terima aku seadanye...

Aku xtaw la bile aku nak penat dgn sume nie... Aku.. Xkuat utk sume nie.. Maafkan saya wahai kawan2 yang syg saya.. Yang xsngup tgk saya dilukai.. Tapii.. Saya tak mmpu.. Bile saya dah syg ssorg saya sngup tanggung ape je yang akan terjadi... Saya mudah hargai org.. Tapi kenape org susah nak hargai saya.. Hanya kawan2 yang betul2 iklas dgn saya akn faham saya and bersama dgn saya dlm ape je keadaan saya.. Tengs so much!!


Ohh!!wahai kaum adam!! Jangan lah kamu mengambil kesempatan pada gadis2 yang mempunyai hati selembut kapas... Janganlah kamu mempermainkannye.. Janganlah kamu memberinya harapan jika kamu tidak mampu untuk menjaganye... Penyakit yang paling sakit bagi seseorg perempuan apabila hatinya dilukai..


Kalau org boleh jage diri kita, jaga hati kita dgn baik kenape perlu kita sakiti hati org tersebut?? Adil ke sebegitu ??? Letakkan diri sendiri dlm situasi itu.. Ape yang akan kamu rase?? Siape yang mahu hatinye disakiti.. Xade sape pun kt dunia nie nak org sakitkan hatinye.. Begitu juga org lain.. So, jage lah hati org yang menjaga hati kita sebaik2nye.. Sekeras2 hati seseorg perempuan nie pn ade terselit kelembutan jugak.. Aku pun teringin nak mcm gurl lain.. Keras hati.. Tapii.. Ini diri aku.. Hati aku mcm kapas.. Lembut sgt!! So, ape2 ini yang aku kena tanggung...

Kepada lelaki yang telah berjaya mempermainkan hati aku.. tengs alotz!! Engat satu je.. Allah Maha Adil.. Hari ini korg buat saya.. Tapii akan datang mungkin korg akan rase benda yang sama... Itu je yang saya boleh katakan kepade lelaki yang telah berjaya mempermainkan hati saya dan hati gurl2 lain yang lembut mcm kapas nie jugak.. Perempuan BUKAN barang mainan or SPREPART yang korg boleh main tuka2!!!

Satu je pesanan saya pade seseorg ini: "Kalau awak rase awak mampu jage hati saya yang lembut nie sebaik-baiknye, itu membuktikan awk hargai saya mcm mane saya hargai awk.."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...