first look

Friday 3 June 2011

Bende Paling Keji - Jangan Cakap Sayang Kalau Xtaw Jage!!


Orang sume tgk banyak bercerita pasal budak 14thn yang xade dara tu.. But, aku malas nak cakap bout that gurl.. Up to her laa.. Hidup dy kan.. Dy pn xkacau aku what for aku nak sibuk kacau dy.. Itu life dy.. Bialaa... Aku tertarik nak cakap pasal pembuangan bayi.. Seiuzly aku suke baby!!! Tapi kalau baby aku sndiri aku syg!!haha.. Baby nie dy xade dose ape pn.. Kenape dy jadi mangsa pembuangan.. Weyh!! Itu manusia lah!! Bukan mainan or sampah yang korg suke2 nak buang!!!! Mane akal korg lah eyy..

Cube la mase korg nk buang baby tu letakkan korg kt tmpt baby tu.. Ape korg rase.. Mama Papa korg buang korg?? Sedih kan.. Mcm tu jugak baby tu.. Mmg la skrg dy kecik xade prasaan.. Tapii
ape akn jadi bile dy da besa.. Selalu la aku tgk.. Bile baby nie kecik prants dyorg buang dyorg.. But, bile baby nie da besa sibuk2 lak nak amek nak jage!! Kenape perlu dh ludah jilat balik.. Same as "pengotor" okey!!

Even, baby nie anak luar nikah or what korg patut bela.. Tolong laa.. Jangan buang.. Itu kurniaan ALLAH!! Tolong hargai.. Rezeki Allah... Jage laa... Kat luar sane ramai yang dh kawin secara halal tapi xade anak.. Korg nie senang2 je nak buang bayi.. Itu la.. Dulu kt skolah xnak blaja betul2.. Xade sivik lansung.. Pk eyy.. Korg buang bayi tu.. sekalu bayi tu mati.. Korg dh lakukan banyak dose taw!! Dose zina(kalau bayi tu anak luar nikah), Dose buang rezeki tuhan, yang paling teruk is dose MEMBUNUH!! Korg dikira pembunuh taw if bayi tu mati!!


Macam2 kempen kerajaan dh buat untuk bendung masalah buang bayi nie.. Tapi xtaw la bila pembuang bayi nie nak insaf!! Yang aku sedih org yang buang bayi nie kaum aku sndri.. Kaun wanita!! Ape nak jadi!! Mane sifat kasih syg korg selame nie?? Dgn bf korg lh syg smpai mati.. Tapi gn bayi yang korg lahirkn tu!! Anak korg!! Apesal korg buang dy... Insaf la weyhh... Kesian sgt kat bayi2 yg comel2 yang baru nak merase hidup... Korg engat bile korg buang darah daging korg tu idup korg aman ke??

Tolong la sedar wahai kaum2 wanita sekalian.. Lagi2 kite nie org Islam.. Sampai hati korg sangup buang baby yg comel2 tu... Jangan la buat mcm tu.. If korg betul susah sekali pun cari la jalan lain selain korg buang baby tu merata2.. Bayi bukan sampah!! Binatang taw syg anak.. Ini manusia yang punyai akal fikiran boleh buat cm tu!! Kalau korg betul2 lh faham kasih syg yang sebenar korg xkn buat mcm tu..

p/s Jangan sbbkan nak tutup malu korg sanggup buang baby yang xberdose tu!!

2 comments:

Unknown said...

binatang semua tu..

Aimie JAY said...

@cik aish itu mmg binatang!! xtaw nk pk.. pk enjoi je.. dh malu darah daging sngup dy buang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...