first look

Sunday 8 May 2011

Ucapan Buat Mama ku...Happy Mama Days Untuk Mama ku And Semua Mama Yang Ade Kat Dunia Nie...


Today is Happy Mama Days utk semua mama2 yang ade kat dunia nie.. Beznye jadi mama kan.. Xsaba pulak..Eww.. Gatalnye.. Haha!! Bukan gatal la.. Tapi sume org ade rase mcm tu kan... Tapi nak jadi mama yang terbaik bukan mudah sebenarnye.. Banyak dugaan sangat.. Mane nak layyan suami lagi.. Lyan anak2 lagi.. Kalau yang kerja tu.. Mesti lagi penat..

Hari Mama nie aku xtaw la nak bagi hadiah ape... Pagi tadi abang aku ade tanye.."Hari Mama nie xade nak beli adiah ke??" aku tanye abg aku balik.."abang bagi ape??" Abang aku ckp xade duit la..
Bagi ucapan jela.. Yehh!! That the reason sbb ape aku buat entry nie.. Speciall for my mom.. Hadiah untuk mama.. Mama aku dilahirkan pada 1st July 1965.. Mama aku anak kelahiran negeri melaka.. And mama aku adelah mama yang terbaik.. Uhh.. Mesti la semua nak cakap mama masing terbaik kan.. haha!! But xsalah nak puji mama sendiri..


Inilah pengorbanan mama aku yang xpernah kenal erti penat.. Walaupun kerja tapi xpernah lupa tanggungjawab.. Even kami adik beradik nie selalu memeningkan kepala mama tapi mama xpernah penat melayan kerenah kami.. Sayang mama sangat2.. Mama lah yang aku selalu kongsi ape2 je.. Terima kasih Puan Hamidah atas segalanye... Dan ucapan ini lah yang mampu aku hadiahkan untuk mama aku.. Walaupun ia xberharga seperti handbeg Guess yang mama aku minat.. tapi ini amat bernilai sebab dengan hati yang tulus ikhlas aku buat bende nie.. Semoga mama bahagia selalu, dimurahkan rezeki, disihatkan tubuh badan dan dipanjangkan umur...

Kepada yang ade mama, hargai lah mama korg.. Jangan melawan cakap mama korg ok.. dan bagi yang xade mama.. Sambut lah hari mama ini dengan sedekahkan al-fatihah dan bacaan ayat2 al-quran untuk mama korg... Hope you all enjoy di Hari Mama ini.. Mama adelah insan yang paling istimewa.. Tanpe seorang insan yang digelar mama, kite sume xakan wujud kat dunia nie.. Engat.. Syurga dibawah tapak kaki ibu.. Tapi kalau gurl yang dah kawin syurga dibawah tapak kaki suami.. Tapi still kena syg and hargai mama korg... And lastly, ini doa untuk mama...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...